Europejski Urząd Koordynacji EURES działający w Europejskim Urzędzie ds. Pracy (ELA)
w ramach "Europejskiego Roku Młodzieży" rozpoczął kampanię informacyjną EURES pod nazwą Jobs for young people – Praca dla młodych. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat usług sieci EURES wśród młodych absolwentów, studentów oraz ich pracodawców.
Komisja Europejska uznała, że pandemia COVID-19 pozbawiła młodych ludzi wielu możliwości,
a wysokie wskaźniki bezrobocia wśród tej grupy nadal świadczą o tym, że jest to wyzwanie dla państw członkowskich.
Aktywność zawodowa młodych ludzi w Polsce pozostaje niska, co w znacznej mierze wynika
z kontynuacji przez nich kształcenia. Współczynnik aktywności zawodowej osób w wieku 15-29 lat zmniejszył się w Polsce z 54,4% w 2019 r. do 51,6% w 2020 r. Nie jest to sytuacja zaskakująca, bowiem ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej wprowadzane w obliczu pandemii znacznie silniej dotknęły osoby młode, często zatrudnione na niestabilnych umowach o pracę, i to nie tylko w Polsce, ale w większości krajów.
W tym kontekście kampania ma na celu podniesienie świadomości wśród młodych ludzi na temat usług sieci EURES a także zwiększenie liczby młodych korzystających ze wsparcia EURES przede wszystkim w zakresie dostarczania informacji na temat bezpiecznego poszukiwania pracy na unijnym rynku pracy, możliwości wsparcia podczas i po rekrutacji, zwróceniu uwagi na umiejętności i miejsca pracy, na które jest popyt oraz na tendencje na europejskim rynku pracy.
Zapraszamy do śledzenia kampanii w mediach społecznościowych używając #EURES4Youth. Kampania potrwa do końca lutego 2023 r.
w ramach "Europejskiego Roku Młodzieży" rozpoczął kampanię informacyjną EURES pod nazwą Jobs for young people – Praca dla młodych. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat usług sieci EURES wśród młodych absolwentów, studentów oraz ich pracodawców.
Komisja Europejska uznała, że pandemia COVID-19 pozbawiła młodych ludzi wielu możliwości,
a wysokie wskaźniki bezrobocia wśród tej grupy nadal świadczą o tym, że jest to wyzwanie dla państw członkowskich.
Aktywność zawodowa młodych ludzi w Polsce pozostaje niska, co w znacznej mierze wynika
z kontynuacji przez nich kształcenia. Współczynnik aktywności zawodowej osób w wieku 15-29 lat zmniejszył się w Polsce z 54,4% w 2019 r. do 51,6% w 2020 r. Nie jest to sytuacja zaskakująca, bowiem ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej wprowadzane w obliczu pandemii znacznie silniej dotknęły osoby młode, często zatrudnione na niestabilnych umowach o pracę, i to nie tylko w Polsce, ale w większości krajów.
W tym kontekście kampania ma na celu podniesienie świadomości wśród młodych ludzi na temat usług sieci EURES a także zwiększenie liczby młodych korzystających ze wsparcia EURES przede wszystkim w zakresie dostarczania informacji na temat bezpiecznego poszukiwania pracy na unijnym rynku pracy, możliwości wsparcia podczas i po rekrutacji, zwróceniu uwagi na umiejętności i miejsca pracy, na które jest popyt oraz na tendencje na europejskim rynku pracy.
Zapraszamy do śledzenia kampanii w mediach społecznościowych używając #EURES4Youth. Kampania potrwa do końca lutego 2023 r.