W związku z przyznaniem limitu środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego na realizację zadań w roku 2024 w wysokości 430 tys. zł
(słownie: czterysta trzydzieści tysięcy złotych), o których mowa w artykule 69a ust. 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 735 z późn. zm.). Powiatowy Urząd Pracy w Trzebnicy zaprasza wszystkich Pracodawców zainteresowanych dofinansowaniem kształcenia ustawicznego pracowników
i pracodawców do składania wniosków.
Pracodawcy zainteresowani powyższym wsparciem, składają wniosek
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Trzebnicy, jeżeli jest on urzędem właściwym ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności.
Wnioski będą rozpatrywane wg kolejności złożenia.
Kompletne wnioski należy składać do Powiatowego Urzędu Pracy w Trzebnicy, pok. 302 (Sekretariat) w okresie od 05.02.2024r. do 09.02.2024r. w godz. Od 7:30 do 15:30.
Kontakt telefoniczny 071 306 74 60.
Najpóźniej w terminie 30 dni od dnia zakończenia naboru Urząd poinformuje pracodawcę o sposobie jego rozpatrzenia.
UWAGA!!!
Na każdą wnioskowaną formę wsparcia należy złożyć osobny kompletny wniosek, który powinien być spięty w sposób trwały (np. w skoroszycie, wszystkie strony spięte i ponumerowane) wypełniony czytelnie i jednostronnie, powinien być złożony w terminie co najmniej 30 dni przed planowanym rozpoczęciem kształcenia ustawicznego, ponieważ umowa może zostać zawarta tylko na działania, które jeszcze się nie rozpoczęły. Brak podpisu osoby upoważnionej na wniosku jest równoznaczne z jego niezłożeniem, co powoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
Za datę złożenia Wniosku uznaje się datę jego wpływu do sekretariatu urzędu.
W związku z powyższym wsparcie ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego przyznawane będzie pracodawcom, których wnioski będą spełniały wymagania określone przynajmniej w jednym z przyjętych priorytetów:
PRIORYTET 1
Wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy;
PRIORYTET 2
Wsparcie kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych;
PRIORYTET 3
Wsparcie kształcenia ustawicznego osób powracających na rynek pracy po przerwie związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem oraz osób będących członkami rodzin wielodzietnych;
PRIORYTET 4
Wsparcie kształcenia ustawicznego w zakresie umiejętności cyfrowych;
PRIORYTET 5
Wsparcie kształcenia ustawicznego osób pracujących w branży motoryzacyjnej;
PRIORYTET 6
Wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 45 roku życia;
PRIORYTET 7
Wsparcie kształcenia ustawicznego skierowane do pracodawców zatrudniających cudzoziemców;
PRIORYTET 8
Wsparcie kształcenia ustawicznego w zakresie zarządzania finansami
i zapobieganie sytuacjom kryzysowym w przedsiębiorstwach;
UWAGA!
Urząd Pracy nie będzie brał pod uwagę pracowników zatrudnionych na terenie innego powiatu lub województwa niż siedziba powiatowego urzędu pracy, w którym składany jest wniosek o dofinansowanie.
W związku z dużym zainteresowaniem uzyskania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego wprowadza się dodatkowo:
- Ograniczenie dofinansowania nie więcej jednak niż do wysokości 200% przeciętnego wynagrodzenia na jednego uczestnika.
- Ograniczenie maksymalnie do jednej formy wsparcia na osobę objętą kształceniem ustawicznym.
- Ograniczenie limitu środków na jednego pracodawcę w wysokości nieprzekraczającej:
- dla mikroprzedsiębiorców – 30 tys. złotych,
- dla małych przedsiębiorców – 50 tys. złotych,
- dla średnich /dużych przedsiębiorców – 70 tys. złotych,
Załączniki (dokumenty) wymagane do wniosku :
- Informacja instytucji szkoleniowej o szkoleniu - program kształcenia ustawicznego – załącznik nr 2 do wniosku.
- Zakres egzaminu – załącznik nr 3 do wniosku.
- Wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestnika/ uczestników, wystawionego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego.
- Zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, w zakresie, o którym mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej - Oświadczenie dotyczące otrzymanej w okresie ostatnich 3 lat pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie znajduje się w pkt 3 części VI. „Oświadczenia Wnioskodawcy". Pracodawca może nieodpłatnie zweryfikować wysokość udzielonej mu pomocy de minimis w Systemie Udostępniania Danych o Pomocy (SUDOP) pod adresem https://sudop.uokik.gov.pl.
- Formularz a informacji przedstawiany przy ubieganiu się o „pomoc
de minimis"– załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
24 października 2014 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. z 2014 r. poz. 1543
z późn.zm.) – załącznik nr 1A do wniosku - Formularz b informacji przedstawiany przy ubieganiu się o pomoc
de minimis" – załącznik nr 1B do wniosku. - Kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do KRS lub CEiDG.
W sytuacji, gdy wnioskodawcą jest spółka cywilna należy dostarczyć kopię umowy spółki. W przypadku stowarzyszenia, fundacji czy spółdzielni – statut, lub inne dokumenty (właściwe np. dla jednostek budżetowych, szkół, przedszkoli).